Kære menighed.

Fredag d. 12. marts gik Helge Nielsen hjem til Herren.

Helge har de senere år været meget svækket pga. sygdom, og han sov stille ind fredag aften, med tæt familie omkring sig.

Helge blev 89 år.

Helge har haft stor indflydelse på kirken og dens virke, ligesom han med sit liv og tjeneste har gjort en stor forskel for rigtig mange mennesker både lokalt, nationalt og ude i verden.

Ude i verden var det især gennem kirkens relations- og nødhjælpsarbejde i Letland, som han stod i spidsen for i 90’erne, at han havde sit virke. Der var ingen tvivl om, at Helge havde hjertet på rette sted. Han var dybt forankret i troen på Jesus, hvilket blev et forbillede for mange.

Med denne tilgang involverede han sig også i kirkens ledelse, som ældste, præst og forkynder. I tidligere tider stod han i spidsen for ungdomsarbejdet, bla. gennem utallige lejre. Helge var engageret, og han kunne på en særlig måde både formane og opmuntre i en og samme sætning. Hans faste blik rummede nemlig også altid det store hjerte der lå bagved.

Helge vil uden tvivl blive savnet af mange!

Begravelsen finder sted fredag d. 19. marts kl. 13.00 fra Jacobskirken, Thorsgade 40, 5000 Odense C, med efterfølgende jordfæstelse på Paarup Kirkegård. Grundet de nuværende restriktioner, er begravelse og jordfæstelse kun for indbudte.

Ære være Helge Nielsens minde

Morten Aske Rasmussen